15/04/2013 § 4 comentarii

Trebuie sa specific ca aceste randuri sunt scrise duminica, 14 aprilie 2013 ora 22:00

Stau in camera, in asternuturile proaspat spalate si batute de vant la masuta mea alba, suita pe roti, intinsa de-a lungul patului cu telefonul nelipsit in dreapta si un pahar de … in stanga.

Zilele trecute vorbeam cu consortul despre fericire. Chiar citisem gandurile unui blogger in legatura cu fericirea si lumea era exaltata in a-si impartasi fericirile. Pe acest fundal mega-pozitiv, vine subsemnata cu ideea ca eu nu cred in fericirea nimanui: eu nu pot spune ca am fost fericita vreodata. Mereu am considerat ca fericirea este un fenomen de neatins; este „ceva-ul” acela la care fiecare tinde, insa nu il poate atinge.

Mereu spunem ca, dupa caz, suntem fericiti ca atunci cand da prima boare de soare si caldura suntem fericiti; ca atunci cand cad primii fulgi de nea si se apropie Craciunul suntem fericiti; ca atunci cand esti promovat pe postul mult dorit esti fericit si exemplele pot continua. Insa revin eu cu intrebarea: chiar esti fericit?

Fericirea o vad ca pe supremul sentimentului de implinire. Si de aici vine si teoria ca nu ai cum sa il atingi. Deoarece, teoretic, noi evoluam si luptam pentru a ajunge la scopul final: soare, Craciun, job… insa in momentul in care ajungem „acolo”, mereu vrem sa mergem mai departe, nu ne oprim acolo si stam si contemplam „fericirea”, ne dorim sa vina iarna, ca ne-am saturat de soare si canicula, ne dorim sa vina Pastele ca na, Mosu’ a venit si ne-am cam saturat de iarna si ne este dor de primavara, ne dorim job-ul sefului ca na, merit mai mult!

Si iata cum alergam intr-una dupa fericire, fericire pe care de fapt nici macar nu o atingem, cel mult ne bucuram de o betie de satisfactie pe cat de euforica, de atat de trecatoare…

Da, stiu… sunt moartea pasiunii… si imi doresc sa ma contrazica cineva, poate dau si eu de fericire 🙂

Tagged: , , , , ,

§ 4 Responses to

  • Depinde numai de noi sa fim fericiti, chiar acum si numai cu ceea ce avem. Altfel suntem condamnati la nefericire, nemultumiti vesnic de ceea ce suntem si ceea ce avem, programandu-ne fericirea undeva in viitorul incert. Deci traieste clipa, viata e frumoasa! 😉

  • Ioan Popovici spune:

    Fericirea cred că nu-i altceva decât suma absolută a tot ceea ce înseamnă bine. Da, acel ceva ce odată atins, nu-l mai poți părăsi. Nu m-aș limita la a îngrădi Fericirea într-o stare. Sunt convins că Fericirea este cu totul altceva decât o stare a mea, ceva… oleacă mai transcedental.

    Spre deosebire te tine,eu cred că Fericirea poate fi atinsă de oameni.
    Și da, mă refer la acea Fericire scrisă cu majusculă 🙂

Lasă un comentariu

What’s this?

You are currently reading at Cenușăreasa.

meta